Veliki talas Hongdao železnička stanica, Qingdao (CN)
Železnička stanica Hongdao u Kingdau, Kina, nosi more na svom krovu: aluminijumska konstrukcija je u obliku džinovskih talasa. Impresivni krov je dreniran pomoću Geberit tehnologije.
Dva gigantska talasa se sudaraju, oba se uzdižu preko 60 metara u nebo. Pored njih tutnje drugi manji talasi. Stojeći ispred nove železničke stanice Hongdao, čovek zamišlja sebe usred olujnog prirodnog pejzaža. Dimenzije ove neobične konstrukcije su više nego impresivne: krov se sastoji od 38.000 zakrivljenih aluminijumskih panela, čija površina odgovara veličini jedanaest fudbalskih terena.
Geberit prkosi talasima
Talasni krov takođe sadrži Geberit tehnologiju. Geberit Pluvia sistem je postavljen na krovnu konstrukciju koja upada u oči. Oko 200 krovnih dovoda vode i preko 10 kilometara PE cevi obezbeđuju efikasno i bezbedno odvodnjavanje krova čak i u slučaju jake oluje.
Namerno je izabrana aluzija krova na olujni talas: stanica se nalazi samo dva kilometra od obale mora, u gradu Kingdao u istočnoj Kini. Tokom proteklih 100 godina, nekadašnje ribarsko selo se razvilo u prosperitetni trgovački i finansijski centar sa oko šest miliona stanovnika.
Raskrsnica sa pogledom
Nova železnička stanica sastoji se od četiri nadzemne etaže i čekaonice od 50 000 m². Hongdao je posebno prijatno mesto za čekanje: to je jedina brza železnička stanica u Kini sa pogledom na more. Na južnoj strani stanice je platforma za posmatranje sa koje putnici mogu da gledaju na zaliv Jiaozhou.
Glavna zgrada je završena, u toku su završni ekološki radovi. Čim se stanica otvori, povezaće Ćingdao sa kineskom mrežom velikih brzina. Vozovi će se tada kretati duž pruga brzinom do 300 km/h. U budućnosti će od Kingdaa do Pekinga ili Šangaja biti potrebno manje od tri sata. Kratko vreme putovanja čini putovanje vozom privlačnim. Shodno tome, Hongdao će se razviti u železnički čvor: do 2030. godine, projektanti očekuju godišnji broj putnika od preko 20 miliona.